01 september 2008

Mirror, mirror on the wall...

Läste nyss Carolina Gynnings blogg med rubriken "Fake is fun! For a lost soul!" och i texten står det såhär "Och som de brukar säga när man lägger mycket krut på utsidan då har man en fullkomligt trasig insida." Började tänka på allt jag hållt på med sista tiden med att färga bryn o fransar, blekt tänderna o lagt plast och köpt nya färglinser...plus att jag shoppar jämt, fast det vet jag ju att jag gör för att bli glad när jag inte är glad. Det är ju kanske bara små saker, men jag vill inte va trasig inombords! Och inte ytlig heller för den delen...jag har väl varit lite nere och ibland ledsen på sista tiden men jag vet ju att det fysiska inte hjälper det psykiska. Alltså om jag är ledsen för något så blir det ju inte bättre bara för att jag kan kolla mig i spegeln o tänka "men jag har ju iallafall snygga tänder"...eller va säger ni? Det kanske är därför jag gjort massa sånt här, för att jag mår dåligt för annat...det tåls att tänka på!
Nu känns det iallafall som att jag mår bra o jag vill må ännu bättre. Det lönar sig ju att vänta, vänta på lite bättre tider. Men den som väntar på nåt gott...väntar ibland alldeles för länge!!!

Inga kommentarer: